تعمیر mainboard لپ تاپ دل که به دلیل مختلف داخلی یا خارجی ممکن است دچار نقص فنی شده باشد، توسط تیم فنی نمایندگی دل با کمترین هزینه و با بالاترین کیفیت انجام می شود.

در صورت نیاز و زمانی که مادربرد دستگاه قابلیت تعمیر نداشته باشد یا اینکه تعمیر آن از نظر اقتصادی به صرفه نباشد، مادربرد مورد نظر با یک مادربرد اصلی و اورجینال تعویض می شود.

در این مطلب قصد داریم مشکلاتی که برای mainboard به وجود می آید را مورد بررسی قرار دهیم و سپس به بررسی خدماتی که در نمایندگی دل برای حل این مشکل ارائه می شود بپردازیم

تعمیر mainboard لپ تاپ دل

تعمیر mainboard لپ تاپ دل

مین برد یا مادربرد را می توان اصلی ترین بخش هر لپ تاپ به خصوص لپ تاپ های مخصوص برند دل دانست.

این قسمت که یک قسمت کاملاً سخت افزاری است ممکن است به دلایل مختلف دچار خرابی و نقص شود و البته خراب شدن آن ممکن است باعث از کار افتادن بخش های مختلفی از دستگاه شود.

یعنی خراب شدن مادربرد لپ تاپ دل همواره با علائمی همراه است که زمانی که علائم مورد نظر مشخص شدند، باید نسبت به عیب یابی و تشخیص مشکلات مادربرد اقدام نمود و در صورت برای تعمیر آن را به نمایندگی دل بیاورید.

تعمیر لپ تاپ دل در ولیعصر با گارانتی کتبی و ضمانت نامه 100%
خواندن

خرابی مادربرد لپ تاپ دل ممکن است به دلایل مختلفی انجام شود که باید برخی از آن ها قابل پیشگیری بوده و می توان تا حدودی از بروز آن ها جلوگیری نمود.

مسئله مهم تر بعد از خرابی مادربرد خود را نشان می دهد که آن هم استفاده از دستگاه ها و تجهیزات پیشرفته برای عیب یابی دستگاه است.

زمانی که از دستگاه ها و تجهیزات پیشرفته برای عیب یابی استفاده شود، به سرعت قسمت های خراب شده و آن قسمت هایی که دچار مشکل شده اند، تشخیص داده شده و در سریع ترین زمان توسط متخصصین فنی مرکز برطرف می شوند.

اما اگر در مرکزی از قطعات اصلی استفاده نشود، ممکن است عیب مادربرد به دیگر قسمت ها نسبت داده شده و عملیات تعمیر نیز به درستی انجام نشود که در نتیجه اسقاط شدن لپ تاپ را در پی خواهد داشت.

تعمیر مادربرد لپ تاپ دل البته فقط یک راه حل است و می توانید از گزینه تعویض آن نیز استفاده نمایید که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

تعویض مادربرد لپ تاپ دل

تعمیر mainboard لپ تاپ دل

یکی دیگر از خدمات بی نظیری که بخش تعمیرات لپ تاپ دل در نمایندگی دل برای برطرف کردن مشکلات مربوط به مادربرد به مشتریان ارائه می شود، تعویض مادربرد دستگاه در صورت نیاز است.

پس از آنکه دستگاه به محل تعمیر آورده می شود، تیم فنی و تخصصی مرکز نسبت به عیب یابی اولیه آن اقدام می کنند.

در عیب یابی معمولاً سطح خرابی مشخص می شود و در همین جا می توان برای تعمیر یا تعویض mainboard لپ تاپ دل تصمیم گیری نمود.

ارتقا گرافیک لپ تاپ دل را به کارشناسان ما بسپارید
خواندن

زمانی که تعمیر مادربرد لپ تاپ دل امکان پذیر نباشد و یا اینکه هزینه آن از نطر اقتصادی نسبت به تعویض مادربرد بیشتر شود، تیم فنی با هماهنگی مشتریان نسبت به تعویض مادربرد اقدام می کنند.

در این صورت از مادربرد اصلی و اورجینال که برای همه مدل های جدید و قدیمی لپ تاپ دل وجود دارد استفاده می شود تا با استفاده از این قطعات اصلی، سلامت و کارایی دستگاه مانند همان ابتدا درسطح بسیار بالایی قرار بگیرد.

استفاده از قطعات فرعی برای تعویض مادربرد باعث می شود تا پس از مدتی علاوه بر آسیب رسیدن به مادربرد، شاهد خراب شدن قسمت های دیگر نیز باشیم.

پس در صورت خراب شدن مادربرد شما دو گزینه پیش روی خود دارید که تیم فنی نمایندگی دل در مورد آن ها تصمیم گیری می کند.

تعمیر mainboard لپ تاپ دل و مشکلات به وجود آمده برای آن

تعمیر mainboard لپ تاپ دل

بعد از اطلاعاتی که در مورد تعمیر mainboard لپ تاپ Dell در اختیار شما قرار دادیم، بهتر است اطلاعاتی در مورد علل خرابی مادربرد نیز داشته باشید.

مهم ترین و شایع ترین علت خرابی مادربرد به آب خوردگی دستگاه بر می گردد.

زمانی که آب خوردگی کمتر باشد به قسمت های داخلی نفوذ نمی کند اما اگر به قسمت های داخلی نفوذ کند باعث خراب شدن مادربرد و صدمه دیدن آن قسمت می شود.

عامل دیگری که احتمالاً کمتر به ان فکر می شود ویروس است. برخی از ویروس ها میتوانند روی فایل ROM بایوس تأثیر بگذارند؛ اگر فایل رم داخل آی سی های EPROM دارای bug باشد، باعت میشوند که به مرورزمان سیستم دچار ایراد اساسی شده و روشن نشود.

تعمیر منبع تغذیه (AC Power) لپ تاپ دل
خواندن

در برخی موارد هنگامی که به طور اشتباهی سوکت مودم به پریز برق متصل شده باشد این موضوع باعث سوختگی کارت مودم و شیار PCIمی شود . همچنین نصب غیر صحیح کارت PCI و یا جا به جا نمودن کارت در هنگام روشن بودن سیستم می تواند موجب بوجود آمدن این مشکل شود.

از دیگر علل خرابی و نقص در مین برد لپ تاپ دل می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • استهلاک قطعات مادربرد
  • گرد و غبار
  • ایرادات صوتی (استفاده از اسپیکرها و هدست های غیر استاندارد)
  • نوسانات منبع ولتاژ
  • ایرادات شیارهای گسترش گرافیک (PCI-ESlot ,AGT Slot)
  • همه این مشکلات در بخش تعمیر mainboard لپ تاپ دل نمایندگی این برند با کمترین هزینه و در سریع ترین زمان برطرف می شوند.
  • در پایان تعمیرات نیز به شما ضمانت نامه یا همان گارانتی معتبر تعمیر ارائه می شود.
5/5 - (1 امتیاز)