اگر لپ تاپ شما به طور ناگهانی خاموش می شود و یا اینکه نمی توانید آن را روشن کنید، باید حتما از خدمات تعمیر منبع تغذیه (AC Power) لپ تاپ دل در نمایندگی دل استفاده نمایید تا این مشکل شما برطرف شود.

البته همانطور که در مقاله تعمیر لپ تاپ خاموش دل گفتیم، روش نشدن این لپ تاپ می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که یکی از مهم ترین این دلایل، خراب شدن پاور یا منبع تغذیه دستگاه است.

در ادامه بررسی می کنیم که منبع تغذیه چیست؟ چه وظیفه ای در دستگاه ها دارد و چه خدماتی در نمایندگی دل برای تعمیر یا تعویض این قطعه ارائه می شود.

منبع تغذیه چیست؟

تعمیر منبع تغذیه (AC Power) لپ تاپ دل

زمانی که پاور یا منبع تغذیه دستگاه خراب می شود، نوسانات برقی به خوبی به قسمت های داخلی نرسیده و باعث خاموش شدن لپ تاپ می شود.

اما برای تعمیر منبع تغذیه (AC Power) لپ تاپ دل بهتر است ابتدا بدانید که منبع تغذیه چیست و چه نقشی در لپ تاپ ها دارد.

برق ورودی که به لپ تاپ ها وصل می شود، از نوع AC و به صورت متناوب با قدرت 220 ولت است که دائما بین قطب مثبت و منفی نوسان می کند.

این برق قدرت بسیار بالایی دارد و به همین دلیل یک پاور یا منبع تغذیه در سر راه آن قرار می دهند تا از این طریق، برق را به جریان ثابت DC تبدیل کند.

ارتقا CPU لپ تاپ Dell امکانپذیر است؟
خواندن

جریان ثابت از طریق مادربرد به دیگر قسمت های دستگاه داده می شود و این یعنی پاور یا منبع تغذیه، وظیفه روشن و خاموش نگه داشتن لپ تاپ را بر عهده دارد.

پس این قسمت از نظر کارایی نقش مهمی در استفاده از لپ تاپ دارد و زمانی که خراب شود یا مشکلی داشته باشد می تواند منجر به خاموش شدن لپ تاپ شود.

مهم ترین مشکلی که برای پاور یا منبع تغذیه دستگاه به وجود می آید به دلیل نوسانات برقی است که از سیکل مثبت به منفی دائما در حال تغییر هستند.

البته زمانی که در هنگام قطع برق شارژر به برق متصل باشد، این خرابی می تواند به دلیل وصل شدن نامشخص برق دستگاه به صورت کامل در همان لحظه انجام شود.

البته کیفیت و طول عمر نیز می تواند یکی دیگر از فاکتور های خراب شدن یا نشدن منبع تغذیه دستگاه باشد.

علائم خراب شدن پاور دستگاه

تعمیر منبع تغذیه (AC Power) لپ تاپ دل

در بالا هم اشاره کردیم که خاموش شدن یا روشن نشدن لپ تاپ دل نمی تواند فقط به دلیل خراب شدن پاور آن باشد و قسمت های دیگر مانند مادربرد دستگاه یا رم و گرافیک آن و یا حتی مشکلات سخت افزاری در قسمت هایی مانند نمایشگر می تواند دلیلی برای خاموش شدن یا روشن نشدن آن باشد.

یکی از متداول ترین علائم خراب شدن پاور دستگاه، ریستارت شدن آن به طور نامنظم و ناگهانی است.

در کنار این ریستارت شدن ممکن است در مواردی شاهد نمایش صفحه رنگی آبی باشیم که این هم یکی دیگری از علائم خراب شدن پاور دستگاه است.

تعمیر صفحه نمایش لپ تاپ دل
خواندن

از دیگر علائم خراب شدن که نیاز به تعمیر منبع تغذیه (AC Power) لپ تاپ دل را بالا می برد، می توان به خاموش بودن دستگاه در زمانی که فن ها در حال کار کردن هستند اشاره نمود.

از دیگر علائمی که شما را به سمت تعمیر منبع تغذیه (AC Power) لپ تاپ دل می برد می توان به موارد زیر اشاره نمود.

کاهش نرخ فریم، کارایی یا ریستارت شدن سیستم هنگام اجرای بازی‌ یا گرفتن رندر

شنیده شدن صدای بوق بوت هنگام روشن شدن سیستم و ریستارت شدن مجدد آن

تعمیر منبع تغذیه (AC Power) لپ تاپ دل

تعمیر منبع تغذیه (AC Power) لپ تاپ دل

زمانی که علائم بالا را مشاهده نمودید یا به هر دلیل دیگری که قابل تشخیص نبود، لپ تاپ شما خاموش شده و روشن نمی شود باید به یک مرکز معتبر که خدمات ویژه ای در اختیار شما قرار دهد مراجعه نمایید.

نمایندگی دل به دلیل استفاده از نیروی فنی و تخصصی با دانش و البته ابزار ها و تجهیزات روز این فرصت را در اختیار شما قرار داده است تا زیر نظر این افراد متخصص و با کمترین هزینه عملیات تعمیر منبع تغذیه (AC Power) لپ تاپ دل را انجام دهید.

البته این در صورتی است که شما بسیار خوش شانس باشید و نوسانات برقی باعث خرابی کامل پاور دستگاه نشده باشند.

اگر در تست ها و عیب یابی اولیه مشخص شود که منبع تغذیه دستگاه دچار خرابی کامل شده است باید این قطعه را به صورت کامل تعویض نمایید.

به گزاش تعمیرات لپ تاپ دل تعویض پاور حتما باید با وسواس جدی انجام شود و برای این کار باید از پاور ها و منبع تغدیه اصلی و اورجینال استفاده نمایید.

ارتقا گرافیک لپ تاپ دل را به کارشناسان ما بسپارید
خواندن

استفاده از پاور های فیک بعد از مدتی دوباره همین مشکلات را به همراه داشته و البته باعث خراب شدن قسمت های دیگر دستگاه مانند باتری و یا مادربرد آن نیز می شوند.

5/5 - (1 امتیاز)