اگر به دنبال لپ تاپی  برای کاربری عمومی و شخصی خود هستید که کیفیت بالایی از نظر سخت افزاری و نرم افزاری داشته باشد حتما برای خرید لپ تاپ دل مدل inspiron N5010 اقدام کنید.

تماس مستقیم با نمایندگی Dell

این لپ تاپ از مدل های قدیمی شرکت دل است که هنوز هم به دلیل کارایی بالایی که دارد مورد توجه کاربران مختلف قرار می گیرد.

در  ادامه مطلب در نمایندگی دل نگاه کوتاهی به مشخصات فنی و ساختاری این لپ تاپ پرفروش دل داریم.

بررسی ویژگی های ظاهری

لپ تاپ دل مدل inspiron N5010

بدنه لپ تاپ دل مدل inspiron N5010 از پلاستیک ساخته شده است تا این موضوع علاوه بر کاهش وزن دستگاه بتواند در کاهش قیمت آن که یکی از فاکتور های مهم برای خرید این محصول می باشد، موثر باشد.

لپ تاپ های دل معمولاً از نظر طراحی دارای طراحی های عادی هستند که می تواند متناسب با نوع کاربری آن ها باشد.

این مدل از لپ تاپ از نظر فیزیکی دوام بسیار بالایی دارد هر چند که نمی توان از مشکلاتی که برای قاب نمایشگر و بدنه آن به وجود می آید غافل شد.

یکی از مهم ترین و کاربردی ترین بخش های لپ تاپ دل مدل inspiron N5010 که آن را به عنوان یک لپ تاپ برای دانشجویان مناسب کرده است، کیبورد بسیار با کیفیت این محصول می باشد.

کیبورد مورد نظر از نوع جزیره ای بوده و هنگام تایپ کردن کمترین صدای ممکن را تولید می کند.

جانمایی درست و ارتفاع مناسب باعث شده است تا این کیبورد به خوبی بتواند به کاربران برای تایپ سریع کمک نماید.

دانشجویان و دیگر افراد برای انجام پایان نامه ها و پروژه های مختلف می توانند روی این لپ تاپ و کیبورد آن حساب ویژه ای باز کنند.

در کنار این قابلیت ها، بلندگو های استریو با فناوری صدای دالبی به افرادی که قصد دارند برای دیدن فیلم ها و شنیدن موسیقی از این لپ تاپ استفاده نمایند، کمک کند تا صدا را با وضوح بسیار بالایی بشنوند.

تعویض قاب لپ تاپ دل یا تعمیر ؟! کدام یک برای شما به صرفه تر است؟
خواندن

پردازنده قوی و گرافیک مناسب

لپ تاپ دل مدل inspiron N5010

کسانی که از لپ تاپ های شرکت دل استفاده می کنند، قطعا از قدرت و سرعت این لپ تاپ ها با توجه به کاربری که دارند در اجرای نرم افزار های مختلف رضایت کامل دارند.

لپ تاپ دل مدل inspiron N5010 نیز از این دست لپ تاپ هاست که به دلیل استفاده از یکی از پردازنده های قوی شرکت اینتل توانسته است این قدرت و سرعت را به کاربران ارائه نماید.

در ساخت این لپ تاپ دل از پردازنده ی مرکزی core i5 مدل 2430M اینتل استفاده شده است تا کاربران بتوانند بازی های نیمه سنگین و همچین نرم افزار های مختلف مهندسی را روی دستگاه نصب و اجرا نمایند.

طبق بررسی های کارشناسان ما در نمایندگی دل استفاده از یک رم 4 گیگابایتی برای این لپ تاپ باعث شده است تا شاهد افزایش کارایی دستگاه باشیم و به همین دلیل نرم افزار های مختلف را می توان با این دستگاه به صورت همزمان و به راحتی اجرا نمود.

در کنار این قابلیت ها، از یک پردازنده گرافیکی بسیار مناسب استفاده شده است تا کاربران بتوانند نرم افزار های طراحی مختلف را روی دستگاه اجرا نمایند.

این پردازنده که ساخت شرکت انویدیا می باشد، دارای یک گیگابایت رم اختصاصی بوده و به شما اجازه می دهد تا در صورت نیاز بتوانید آن را به 4 گیگ رم نیز ارتقا دهید.

برای کسانی که می خواهند برنامه ها و فایل های مختلف را روی دستگاه خود ذخیره نمایند چه چیزی می واند بهتر از یک حافظه داخلی 500 گیگابایتی باشد که در لپ تاپ دل مدل inspiron N5010 قرار گرفته است.

امکانات ارتباطی

لپ تاپ دل مدل inspiron N5010

یکی از مهم ترین قسمت های لپ تاپ دل مدل inspiron N5010 که تقریباً تمامی نیاز های کاربران را برطرف می کند، پورت ها و امکانات ارتباطی این دستگاه می باشد.

لپ تاپ مورد نظر علاوه بر پشتیبانی از اتصال بی سیم، دارای پورت شبکه و همچنین بلوتوث داخلی نیز می باشد تا کاربران بتوانند به راحتی از طریق این دستگاه به برنامه ها و فایل های مختلف دسترسی داشته باشند.

علاوه بر این دو پورت USB2.0 و همچنین یک پورت USB3.0 بر روی کنار های این لپ تاپ قرار گرفته اند.

مشخصات فنی و تعمیر لپ تاپ دل مدل 5593
خواندن

پورت VGA و همچنین پورت HDMI از جمله دیگر امکانات ارتباطی لپ تاپ دل مدل inspiron N5010 می باشند.

برای این محصول خوش ساخت و با دوام یک باتری 6 سلولی در نظر گرفته شده است که با هر بار شارژ کامل می تواند در صورت تماشای فیلم و یا وبگردی به صورت مستمر، دستگاه را تا 3 ساعت روشن نگه دارد.

از دیگر امکانات لپ تاپ دل مدل inspiron N5010 که در کنار قیمت مناسب دستگاه می توانند مشتریان را برای خرید ترغیب نمایند می توان به موارد زیر اشاره نمود.

درایو نوری

صفحه نمایش 15.6 اینچی با کیفیت HD

وب کم

وزن مناسب 2.7 کیلوگرمی

تعمیر لپ تاپ دل N5010

تعمیر لپ تاپ Dell N5010 ممکن است به دلیل چندین دلیل انجام شود. در زیر، به برخی از مشکلات رایج این مدل اشاره می‌شود و سپس چگونگی تعمیر آنها توضیح داده می‌شود:

مشکلات رایج لپ تاپ Dell N5010:

  1. حرارت بالا: این لپ تاپ ممکن است به دلیل انسداد مسیر هوا سیستم خنک‌کننده یا کثیفی در آن گرم شود. برای حل این مشکل، لازم است سیستم خنک‌کننده تمیز شود.
  2. مشکلات صفحه نمایش: اگر صفحه نمایش دچار مشکل شده باشد، ابتدا اتصالات و فلت صفحه نمایش را چک کنید. همچنین، ممکن است نیاز به تعویض صفحه نمایش یا چیپ گرافیک داشته باشید که در این مدل بسیار شایع است.
  3. عدم روشن شدن: اگر لپ تاپ به طور کلی روشن نشود، اتصالات باتری و آداپتور برق را چک کنید. در صورت لزوم، باتری یا آداپتور را تعویض کنید.
  4. عدم تصویر دهی: شاید شایع ترین خرابی و ایراد در لپ تاپ های دل مدل 5010 خرابی چیپ گرافیک و عدم تصویر دهی است. این مشکل معمولا به این صورت نمایان میشود که دستگاه تصویر نمیدهد و 8 بوق ممتد به گوش میرسد. در این رابطه باید قطعا کارت گرافیک لپ تاپ شما آسیب دیده است.
  5. خرابی هارد دیسک: به دلیل ضعف طراحی در قرار دادن هارد دیسک این قطعه به کررات آسیب میبیند و دچار خرابی میشود. تعویض هارد دیسک و یا ارتقا هارد لپ تاپ دل به صورت تخصصی در نمایندگی لپ تاپ Dell انجام میشود.
  6. مشکل باتری: از دیگر ایرادات متداول لپ تاپ دل 5010 میتوان به آسیب دیدن باتری و خالی کردن شارژ اشاره کرد. این تا حدی طبیعی است چرا که این لپ تاپ قدمت زیادی دارد و عمر باتری روزی به پایان میرسد. این لپ تاپ از دو نسخه 6 سلول و 9 سلول باتری بهره میبرد. و میتوانید نسخه های اورجینال و اصلی باتری لپ تاپ دل 5010 را از نمایندگی رسمی Dell در تهران تهیه کنید.
تعمیر صفحه نمایش لپ تاپ دل
خواندن

تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ 5010 دل

همان طور که اشاره شد بزرگترین ضعف و ایرادی که برای لپ تاپ 5010 دل به وجود میاید عدم تصویر دهی است. اگر 8 بوق ممتد را در هنگام روشن کردن لپ تاپ شنیدید و تصویر مشاهده نکردید احتمالا چیپ گرافیک شما آسیب دیده و معیوب شده است.

در این رابطه شما میتوانید چند روش را انتخاب کنید.

اول اینکه چیپ گرافیک لپ تاپ خود را در نمایندگی تعمیر لپ تاپ دل تعویض نمایید.

دومین راه حذف چیپ گرافیک و استفاده از گرافیک اینتل است . این کار باعث میشود که فقط از یک گرافیک در لپ تاپ بتوانید استفاده کنید و امور گرافیکی سنگین برای شما امکان پذیر نخواهد بود. در این حالت احتمالا قابلیت HDMI هم از لپ تاپ شما حذف خواهد شد.

اگر پروسه تعویض کارت گرافیک جواب ندهد باید ماردبرد لپ تاپ 5010 دل تعویض شود.

نکاتی در رابطه با تعمیر لپ تاپ 5010 دل:

  1. سرویس داخلی و سیستم کولینگ: با باز کردن پوشش پشتی لپ تاپ، سطوح داخلی را با دقت تمیز کنید. حتی می‌توانید از دستگاه فشار باد برای پاکسازی گرد و غبار درون سیستم استفاده کنید.
  2. بررسی اتصالات: اتصالات داخلی لپ تاپ، از جمله کابل‌ها و فلت ها، را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که همه چیز به درستی متصل است.
  3. تعویض قطعات: در صورتی که مشکل خاصی شناسایی شد،نیاز دارید تا قطعات معیوب را تعویض کنید. مثلاً اگر باتری ، آداپتور، صفحه نمایش و یا حتی کیبورد دچار مشکل شده‌اند،باید آنها را تعویض کنید.

تماس مستقیم با نمایندگی Dell

پیشنهاد مرکز تعمیر لپ تاپ 5010 دل:

با توجه به مشکلات گوناگون ممکن است بهتر باشد که از خدمات مرکز تعمیرات نمایندگی دل برای تعمیر لپ تاپ‌ دل N5010 استفاده کنید. همچنین می‌توانید با تماس با مرکز تعمیرات رسمی Dell یا مرکز تعمیرات مجاز Dell با شماره های 88228865–88228861، اطلاعات بیشتری در خصوص تعمیر لپ تاپ Dell N5010 دریافت کنید.

3.4/5 - (93 امتیاز)