نمایندگی دل با استفاده از یک تیم فنی و متخصص به همراه بهترین ابزار روز دنیا سعی می کند تا تمامی امور مربوط به تعمیرات لپ تاپ دل را با سرعت و کیفیت بالا انجام دهد.

در این مرکز تمامی مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری انواع مدل های مختلف لپ تاپ تولید شده توسط برند دل تعمیر می شود.

خرید لپ تاپ می­تواند یک تصمیم مهم باشد و گزینه ­های زیادی وجود دارد که باید در نظر داشت. نمایندگی لپ تاپ Dell  در ایران این لپ تاپ­ها را عرضه مستقیم به شما عرضه می­نماید. لپ تاپ  Dell یکی از بهترین لپ تاپ­های جهان به شمار می­رود.

حتی با وجود اینکه تکنولوژی به طرز معجزه آسایی تکامل یافته است، تا جایی که امروزه این دستگاه‌هایی که در جیب ما قرار می‌گیرند تقریباً قادر به انجام هر کاری هستند، لپ‌تاپ هنوز برای کارهای خاصی ضروری است.

ظهور دورکاری در این دوره پر دردسر، نمونه کامل این موضوع است. احتمالاً به همین دلیل است که سازندگان، از جمله اپل، همچنان سالانه بیش از صد میلیون رایانه شخصی و مک بوک می­فروشند.

پیدا کردن لپ‌تاپ Dell با توجه به انتخاب‌های مدل فراوان می‌تواند مشکل باشد.

ما در این مقاله قصد داریم تا با شما عزیزان در رابطه نحوه انتخاب لپ تاپ­ها در نمایندگی لپ تاپ Dell و اینکه از کجا این نمایندگی­ ها را پیدا کنید بحث نماییم. با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

تعمیرات لپ تاپ دل

تعمیرات لپ تاپ دل

لپ تاپ های شرکت دل به عنوان یکی از قدیمی ترین و البته محبوب ترین برند های تولید کننده انواع لپ تاپ و تجهیزات جانبی آن در دنیا همواره مورد پسند مشتریان و کاربران برای مصارف مختلف بوده اند.

این برند از محصولاتی استفاده می کند که کیفیت و کارایی آن بر هیچکس پوشیده نیست و اگر اطراف خود را نگاه کنید در محیط کاری خود و یا دوستانتان یکی از مدل های لپ تاپ دل را مشاهده خواهید کرد.

دل به عنوان یکی از بزرگترین برند های دنیا همگام با دیگر شرکت ها سعی کرده است تا لپ تاپ های به روز و با کیفیت و امکاناتی را تولید و روانه بازار نماید.

سیستم عامل

در هنگام خرید از نمایندگی لپ تاپ Dell حتماً به سیستم عامل آن توجه نمایید.

macOS یا Windows اولین انتخاب اصلی شما خواهند بود، حتی قبل از اینکه به مدل­های مختلف در دسترس خود نگاه کنید.

پاسخ به این سوال نه تنها تعیین می­کند که کدام سیستم عامل را انتخاب کنید، بلکه سرمایه گذاری نرم افزاری بالقوه را نیز تعیین می­کند.البته سیستم عامل مکینتاش مختص لپ تاپ های مک بوک است.

اگر از طرفداران ویندوز هستید و قصد دارید بیشتر کارهای خود را روی این پلتفرم انجام دهید، از استفاده کردن محصولات اپل خودداری کنید.

مگر اینکه بخواهید برای سخت افزاری که برای ویندوز در نظر گرفته نشده است هزینه بیشتری بپردازید.

حتماً سیستم عامل خود را در همان ابتدای کار تعیین کنید تا در ادامه کار با دستگاه به مشکل بر نخورید.

وزن و شکل

در نمایندگی لپ تاپ Dell حتماً  به وزن و شکل لپ تاپ موردنظر توجه نمایید.

 وضوح Full HD برای شما کافی است یا ترجیح می­دهید برای صفحه نمایشK 4 هزینه بیشتری بپردازید؟

کدام فرمت برای شما مناسب­تر است: استاندارد 16:9 یا بهتر است بگوییم 3:2؟ و در نهایت، اندازه صفحه نمایش چطور؟

انتخاب­های شما تأثیر مستقیمی بر وزن و شکل کامپیوتر خواهد داشت.

طبق تعریف، هر لپ‌تاپ قابل حمل است، اما چقدر قابل حمل است؟

اگر بیشتر اوقات روی میز شما می­نشیند، تنها با سفر گاه به گاه به اتاق کنفرانس یا کافی شاپ، احتمالاً وزن آن چندان مهم نیست.

از طرفی برای کسانی که چند هزار مایل در ماه جمع‌آوری می­کنند، یک کیلو اضافه به سرعت تبدیل به یک‌بار می­شود.

دقت نمایید که در هنگام خرید از نمایندگی لپ تاپ Dell وزن آن را در معیارهای خود قرار دهید.

باتری لپ تاپ Dell

باتری در سال‌های اخیر به طور قابل توجهی تکامل یافته است و لپ‌تاپ‌های مدرن بالاخره شروع به دوام واقعی کرده‌اند، اما هنوز مدل­های زیادی وجود دارند که از 4 تا 5 ساعت شارژ نگه نمی­دارند.

بزرگ‌ترین اخطار در مورد این معیار این است که سازندگان لپ تاپ Dell زمانی که تخمین عمر باتری خود را منتشر می­کنند، دائماً عملکرد واقعی را اغراق می­کنند.

پس مراقب این اعداد باشید. به طور مشابه، اگر این نوع اطلاعات از یک شخص ثالث مستقل باشد، لزوماً با حجم کار شخصی شما مطابقت نخواهد داشت.

در هنگام خرید از نمایندگی لپ تاپ Dell حتماً به ولتاژ و تعداد سلول توجه نمایید تادر اینده دچار مشکل نشوید.

پردازنده و کارت گرافیک

کدام پردازنده را انتخاب کنیم؟ آیا پردازنده گرافیکی یکپارچه برای استفاده شما کافی است یا به کارت گرافیک اضافی نیاز دارید؟

اکثر مردم اهمیت پردازنده را برای استفاده اساسی روزانه دست بالا می­گیرند.

به طور کلی، Core i5 یا i7 اینتل عملکرد مناسبی را برای بهره‌وری خوب ارائه می­دهد.

هنگامی که وارد نمایندگی لپ تاپ Dell می­شوید یکی از معیارهایی که باید در خرید خود انجام دهید کارت گرافیک است، زیرا این کارت توان کارهای گرافیکی لپ تاپ شما را مشخص می­کند.

حافظه رم

به چه مقدار حافظه رم نیاز دارید؟ لپ تاپ­های Dell مقرون به صرفه­ا­ی با 4 گیگابایت رم وجود دارند که عملکرد نسبتاً ضعیفی را تضمین می­کنند.

به طور معمول، 8 گیگابایت برای کارهای رایج بهره‌وری کافی است.

اگر به طور منظم کارهای سختی مانند ویرایش عکس و ویدیو را انجام می­دهید یا اگر قصد دارید یک یا چند ماشین مجازی را به طور منظم اجرا کنید، سیستم را با 16 گیگابایت پیکربندی کنید.

توسعه دهندگان و متخصصان مهندسی می­توانند حتی تا 32 گیگابایت هم بروند.

بسیار نادر است که بتوانید رم لپ تاپ را تغییر دهید، پس در هنگام انتخاب از نمایندگی لپ تاپ Dell به این نکته بسیار توجه نمایید.

 ذخیره سازی

قانون ذخیره سازی مانند رم است، هر چه بیشتر بهتر. به خصوص از آنجایی که همیشه اضافه کردن بیشتر پس از آن آسان نیست. از نظر سخت افزاری، امروزه دلیل خوبی برای انتخاب چیزی غیر از SSD یا NVMe وجود ندارد. در مورد میزان فضای ذخیره سازی، 128 گیگابایت حداقل است و تنها در صورتی که بیشتر داده­های خود را در فضای ابری نگه دارید و فایل­های رسانه­ای کمی ذخیره کنید.

حتی اگر از Cloud استفاده می­کنید، به اتصال حافظه خارجی توجه کنید. برای مثال، پشتیبانی از کارت‌های SD می‌تواند مفید باشد، اما برای درایوهای خارجی با کارایی بالا، روی Thunderbolt 3 تمرکز می‌شود. از همان ابتدا به فضای ذخیره سازی لپ تاپ Dell توجه نمایید.

اتصال و بلوتوث

استانداردهای Wi-Fi در حال حاضر در مرحله انتقال هستند و محصولاتی که از Wi-Fi 6 (802.11ax) پشتیبانی می­کنند، به تازگی شروع به عرضه کرده­اند که کمپانی Dell یکی از آن­ها می­باشد. از طرف دیگر، پشتیبانی از بلوتوث کم انرژی (LE) و بلوتوث 5 ضروری است، با مزایایی از نظر مصرف انرژی، برد و قابلیت اطمینان، بدیهی است که با دستگاه­های امروزی بسیار مفید است.

تنها فناوری شبکه­ای که امروزه هنوز یک گزینه گران‌قیمت است، پهنای باند تلفن همراه است. راحت است، اما پیدا کردن آن نیز نسبتاً سخت است. اگر فکر می­کنید به اندازه کافی از آن استفاده می­کنید حتماً آن را در معیارهای خرید خود از نمایندگی لپ تاپ Dell قرار دهید.

انواع نسل ها

تعمیرات لپ تاپ های قدیمی دل و لپ تاپ های به روز و بسیار پیشرفته ای که امروز توسط این شرکت تولید می شود، همواره باید توسط افراد متخصص در این زمینه انجام شود.

به همین دلیل دل در سراسر دنیا اقدام به تاسیس نمایندگی های مختلف نموده است تا از این طریق بتواند خدمات و محصولات خود را به سرعت و کیفیت بالا در اختیار مشتریان قرار دهد.

نمایندگی دل در ایران با استفاده از تیم تخصصی که از سراسر کشور جمع آوری نموده است اقدام به تعمیرات لپ تاپ دل در مدل های مختلف نموده است و در این راه استفاده از ابزار و تکنولوژی های به روز توانسته است بر کیفیت تعمیرات بیافزاید.

استفاده از نیروی مجرب ضامن کیفیت بالای تعمیرات

تعمیرات لپ تاپ دل

همانطور که گفته شد لپ تاپ های دل مانند بسیاری از برند های مطرح دنیا دارای ساختار خاصی هستند و به همین دلیل باید توسط افرادی که دانش فنی لازم در این زمینه را دارند، تعمیر شوند.

تیم فنی و تخصصی که در این مرکز دور هم جمع شده اند و خدمات ویژه ای را در این زمینه برای کاربران ارائه می کنند، از بهترین و مجرب ترین کادر تعمیرات لپ تاپ های دل در کشور می باشند.

همه این افراد پس از طی آزمون های عملی توانسته اند مجوز حضور در این مرکز به عنوان تعمیرکار را به دست آورد و این موضوع یعنی تمامی افرادی که به تعمیرات لپ تاپ دل را انجام می دهند از دانش روز در این زمینه برخوردار هستند.

تجهیزات بروز

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و تغییراتی که در ساختار لپ تاپ های دل به وجود می آید، تیم فنی مورد نظر ابتدا دانش فنی در زمینه هر محصول جدید را به دست آورده و با آن به طور کلی آشنا شده و سپس برای تعمیر آن اقدام می نمایند.

همه ما به خوبی می دانیم که لازمه استفاده از دانش فنی برای تعمیر یک دستگاه با کیفیت بالا، استفاده از ابزار و تجهیزات مناسب و به روز می باشد.

با توجه به اینکه هر روز شاهد تولید مدل های جدید و مختلف به روز لپ تاپ های دل هستیم، نمایندگی دل در ایران، بهترین و به روز ترین ابزار تعمیراتی را در اختیار تیم فنی خود قرار داده است.

به همین دلیل است که با اطمینان بالا می توان گفت که تعمیرات لپ تاپ دل در این مرکز با سرعت و کیفیت بالا انجام می شود.

تعویض قطعات و ارائه گارانتی معتبر

تعمیرات لپ تاپ دل

یکی از مهم ترین دغدغه هایی که کاربران لپ تاپ های دل در هنگام خراب شدن یک قطعه سخت افزاری با آن رو به رو هستند، خراب شدن کلی قطعه و استفاده از قطعات اصلی و اورجینال می باشد.

متاسفانه به دلیل عدم رعایت حق کپی رایت در کشورمان، شاهد گستردگی تجهیزات جانبی و سخت افزاری به صورت فرعی در بازار های مختلف هستیم.

برخی از مراکز برای کاهش هزینه های تعمیرات لپ تاپ دل، قطعات سخت افزاری فرعی را به جای قطعات اصلی جا زده و از آن ها برای تعمیرات لپ تاپ استفاده می کنند.

این کار باعث می شود تا در بلند مدت شاهد کاهش کارایی بخش یا کل لپ تاپ باشیم.

رایج­ترین تعمیرات لپ تاپ دل چه مواردی است؟

شاید چالش برانگیزترین قسمت ماجرای دارندگان لپ تاپ دل، مشکلات و تعمیرات لپ تاپ دل باشد. شرکت دل با تمرکز بر لپ تاپ، طیف گسترده­ای را برای سلیقه­ها و نیازهای مختلف ارائه می­دهد. دل از پردازنده‌های برندهایی مانند AMD و Intel و همچنین پردازنده‌های دو هسته‌ای در رایانه‌های ارزان‌تر استفاده می‌کند. با این حال، مدل­های جدیدتر (بالاترین) از آخرین نسل از پردازنده­های چهار هسته­ای، شش یا حتی هشت هسته‌ای استفاده می­کنند.

راه اندازی نشدن لپ تاپ دل

یکی از رایج­ترین تعمیرات لپ تاپ دل راه اندازی نشدن آن است. چندین دلیل احتمالی وجود دارد که چرا  لپ تاپ دل شما راه اندازی نمی­شود. اگر باتری خالی باشد یا شارژ نشود، این عامل می­تواند از بوت شدن سیستم عامل جلوگیری کند. یک تاچ پد غیر پاسخگو نیز می­تواند از بوت شدن سیستم عامل جلوگیری کند. این می­تواند نشان دهنده یک مشکل سخت افزاری باشد که باید برطرف شود. پس از راه اندازی مجدد رایانه، ممکن است پیام خطایی را روی صفحه مشاهده کنید. این پیغام خطا می­تواند چندین مشکل از جمله گیرکردن صفحه کلید، خرابی رم یا هارد دیسک یا مشکل مادربرد را نشان دهد.

تعمیرات لپ تاپ دلبررسی روش های تشخیص

برای عیب یابی تعمیرات لپ تاپ دل که بوت نمی­شود، با بررسی باتری و کابل شارژ شروع کنید. اگر یکی از این دو به درستی کار نمی­کند، ممکن است باعث شود کامپیوتر شما بوت نشود. اگر فکر می­کنید که لپ تاپ دل شما به دلیل گرد و غبار یا تجمع زباله در داخل کیس داغ شده است، با برداشتن درپوش به راحتی می­توانید هرگونه انسداد را پاک کنید. اگر هیچ یک از این مشکلات باعث نمی‌شود که لپ‌تاپ دل شما بوت نشود، کابل‌های برق مختلف را آزمایش کنید و مطمئن شوید که هیچ‌یک از پورت‌های لپ‌تاپ را مسدود نمی‌کند.

مراقب علائم هشدار دهنده ­ای باشید که باتری شما در شرف از بین رفتن است. این علائم شامل شارژ ضعیف یا کند، نوسانات برق و افزایش گرما هنگام شارژ می­شود. اگر هر یک از این علائم را مشاهده کردید، لپ تاپ دل خود را به سرعت از برق بکشید قبل از اینکه شارژ باتری کاملاً تمام شود. نکاتی از تعمیرات لپ تاپ دل در رابطه با روشن نشدن آن را مطالعه نمودید. در ادامه می­خواهیم به مشکلات دیگر این لپ تاپ خوش ساخت بپردازیم.

تعمیرات لپ تاپ دل در رابطه با صفحه کلید

وقتی  صفحه‌کلید لپ‌تاپ دل شما کار نمی‌کند، می‌تواند معنای زیادی داشته باشد. رایج‌ترین دلایلی که صفحه‌کلید از کار می‌افتد این است که کلیدها خراب شده‌اند، اتصال بین کلید و مادربرد خراب شده است یا زباله‌ها به کیبورد وارد شده‌اند. اگر با هر یک از این مشکلات مواجه هستید، بهتر است لپ تاپ دل خود را به مرکز تعمیرات دل ببرید تا مشکلات برطرف شود.

گاهی اوقات، ممکن است مشکل را ساده بیابید و با تمیز کردن یا تعویض کلید قابل حل باشد. این امر مخصوصاً زمانی صادق است که لپ ‌تاپ دل شما با زمان کمی برای تمیز کردن، نشانه‌هایی از استفاده زیاد را نشان دهد.

در این صورت باید به دنبال علائم تغییر رنگ روی هر یک از کلیدها باشید و به آرامی با یک پارچه نرم آن‌ها را تمیز کنید. همچنین می‌توانید کلیدهای فرسوده را با کلیدهای جدید Dell جایگزین کنید. تعمیرات لپ دل در رابطه با صفحه کلید یکی از مشکلاتی است که بسیاری از کاربران با آن دست و پنجه نرم می­کنند.

پد لمسی لپ تاپ دل کار نمی­کند

می­توان گفت یکی از رایج­ترین تعمیرات لپ تاپ دل خرابی پد لمسی می­باشد. لپ‌تاپ‌های دل می‌توانند صفحه لمسی داشته باشند که به درستی کار نمی‌کند. این عامل می­تواند صفحه لمسی چپ یا راست باشد. می­توانید با فشار دادن دکمه چپ یا راست، تست کنید که آیا صفحه لمسی چپ یا راست کار یا خیر. همچنین می‌توانید با فشار دادن آن با انگشت و حرکت دادن انگشت خود روی صفحه لمسی، بررسی کنید که آیا صفحه لمسی پاسخ می‌دهد یا خیر. اگر همچنان با لپ تاپ دل خود مشکل دارید، برای راهنمایی با مرکز تعمیرات لپ تاپ دل تماس بگیرید.

تعمیرات لپ ‌تاپ دل در رابطه با پد لمسی می‌تواند ناشی از کثیفی، روغن، باتری‌های مرده یا مشکلات دیگری باشد که باید قبل از رفع آن‌ها توسط تکنسین برطرف شود. اگر همچنان با لپ تاپ دل خود مشکل دارید، با مرکز تعمیرات لپ تاپ دل تماس بگیرید تا راهنمایی کنند.

مشکل صفحه سیاه لپ تاپ دل

اغلب مشکل تعمیرات لپ‌تاپ دل در رابطه با صفحه ‌نمایش مشکی که اغلب به عنوان صفحه سیاه شناخته می‌شود، اغلب به دلیل مشکل در کابل برق ایجاد می‌شود. کابل برق ممکن است قطع شود، خورده یا فرسوده شود و به اجزای داخلی لپ تاپ دل آسیب برساند. کابل برق آسیب دیده می­تواند باعث از بین رفتن برق لپ تاپ دل و نمایش صفحه سیاه شود. اگر لپ‌ تاپ دل شما صفحه ‌نمایش مشکی دارد، اما فکر نمی‌کنید کابل برق آن باشد، باتری را خارج کرده و دوباره آن را به برق وصل کنید. اگر کار نکرد، ممکن است مشکل برد کامپیوتر داشته باشید.

برخی راهکار ها

در این صورت مادربرد را تعویض کرده و یک باتری جدید نصب کنید. یکی دیگر از دلایل رایج سیاه شدن صفحه نمایش گرد و غبار یا گرد و غبار است که لنز دوربین روی لپ تاپ دل شما را مسدود می­کند. از هوای فشرده برای بیرون ریختن هرگونه زباله ­ای که باعث مشکل می­شود استفاده کنید. اگر با این کار مشکل برطرف نشد، ممکن است لازم باشد قطعات جایگزین لپ ‌تاپ دل خود را بخرید، مانند لنز دوربین یا صفحه نمایش LCD جایگزین. تعمیرات لپ تاپ دل در رابطه با صفحه نمایش ممکن است کمی برای شما هزینه‌بر باشد.

کیفیت صفحه نمایش نیز بسته به مدلی که انتخاب می­کنید می­تواند بسیار متفاوت باشد. مدل‌های ارزان‌تر ممکن است فقط از کیفیت HD به جای Full HD برخوردار باشند، در حالی که مدل‌های پرمیوم‌تر دارای کیفیت Full HD، 3K یا 4K با فناوری G-sync هستند.

خطای صفحه آبی لپ تاپ دل

صفحه آبی مرگ (BSOD) یکی از رایج­ترین خطاها و تعمیرات لپ تاپ دل است که می­توانید در لپ تاپ Dell با آن مواجه شوید. BSOD نشان می­دهد که پردازنده کار نمی­کند و کامپیوتر به طور خودکار راه اندازی مجدد شده است. این خطا می­تواند به دلایل مختلفی مانند خرابی سیستم عامل (OS)، خرابی سخت افزار یا گرم شدن بیش از حد ایجاد شود.

دو نوع BSOD وجود دارد: خرابی هسته و خرابی حافظه. خرابی هسته به دلیل یک باگ سیستم عامل ایجاد می­شود که باعث می­شود رایانه در نقطه خاصی از فرآیند بوت متوقف شود. خرابی حافظه­BSOD ها معمولاً نشان دهنده خرابی سخت افزار هستند، اما همیشه مشخص نیست که کدام قسمت باعث ایجاد مشکل شده است.

برخی از دلایل رایج برای BSOD گرم شدن بیش از حد، ویروس­ها و رم ضعیف است. اگر لپ تاپ دل شما داغ است، سعی کنید آن را به یک منطقه باز با تهویه خوب منتقل کنید. اگر ویروس از طریق پورت USB یا اتصال اینترنت وارد رایانه شما شود، می­تواند باعث ایجاد BSOD شود. یک فایل خراب همچنین می­تواند منجر به BSOD شود. در حالی که روی لپ تاپ خود کار می­کنید، گر مشکوک هستید که یک نقص سخت افزاری باعث BSOD شده است، رایانه خود را خاموش کنید و کارت­های توسعه یا هارد دیسک را برای تست قطعات معیوب بردارید. تعمیرات لپ تاپ Dell در رابطه با این موضوع کمتر پیش می­آید، اما یکی از گزینه­هایی است که در لیست تعمیرات لپ تاپ دل وجود دارد.

تعمیر لپ تاپ DellWi-Fi لپ تاپ دل کار نمی­کند

Wi-fi لپ تاپ یکی از گزینه­هایی است که در لیست رایج­ترین تعمیر لپ تاپ Dell قرار دارد. چندین چیز می­تواند باعث ایجاد مشکلات وای فای در لپ تاپ دل شود. اگر اخیراً کارت شبکه را جایگزین کرده­اید یا به نسخه جدیدتر سیستم عامل ارتقا داده­اید، ممکن است نتواند به درستی با روتر متصل شود. قدرت سیگنال بین لپ تاپ دل و روتر نیز ممکن است بسیار ضعیف باشد. سیگنال ضعیف می­تواند باعث قطع اتصال Wi-Fi شما شود. اگر با قطع‌های مکرر مواجه می‌شوید و ارائه‌دهنده اینترنت شما از قبل از این مشکل آگاه است، ممکن است لازم باشد برای هر گونه به‌روزرسانی یا تغییری که توصیه می‌کنند مستقیماً با آن‌ها تماس بگیرید. اگر لپ تاپ دل شما دارای ویندوز 10 است، مطمئن شوید که سیستم عامل را به نسخه 1511 یا بالاتر به روز کرده اید. با این کار چندین مشکل در اتصالWi-Fi، از جمله تشخیص صحیح دستگاه و درخواست‌های وب HTTP، برطرف می‌شود. با این حال مشکل وصل نشدن wi-fi لپ تاپ دل یکی از بحث برانگیزترین مشکلات و تعمیرات لپ تاپ دل به شمار می­آید.

مشکل داغ شدن بیش از حد لپ تاپ دل

داغ شدن بیش از حد یک مشکل جدی در تعمیرات لپ‌تاپ‌های دل است و عوامل متعددی می‌توانند باعث آن شوند. دمای بالا می­تواند باعث داغ شدن بیش از حد لپ تاپ دل شما شود، به خصوص اگر از لپ تاپ دل خود در حالی که به پریز برق وصل است استفاده می­کنید. اگر تجمع گرما به اندازه کافی اتفاق بیفتد، می­تواند به لپ تاپ دل شما آسیب برساند. گرمای بیش از حد نیز می­تواند ناشی از تهویه نامناسب باشد. جریان هوا در رایانه شما باید همیشه از گرد و غبار و کثیفی پاک باشد. وقتی هوا گرم است، دریچه­های هوا را باز کنید، بدون تهویه مناسب، گرما در لپ تاپ دل شما جمع می­شود و مشکلاتی را ایجاد می­کند.

اگر لپ تاپ دل بیش از حد گرم شود، می­تواند مشکلات جدی ایجاد کند. مشکل اصلی گرمای بیش از حد این است که می­تواند به قطعات الکترونیکی لپ تاپ آسیب برساند. این عامل می­تواند مشکلاتی را در جاده ایجاد کند، مانند باتری خنثی یا حتی آتش سوزی الکتریکی. شایع­ترین علت داغ شدن بیش از حد، طراحی ضعیف فن است که باعث ایجاد گرمای بیش از حد در سیستم می­شود.

سایر دلایل احتمالی شامل قطعات سخت افزاری معیوب و مشکلات نرم افزاری است. یکی از راه­های جلوگیری از این مشکل استفاده از پد خنک کننده لپ تاپ Dell است. این پدها برای خنک نگه داشتن کامپیوتر شما و جلوگیری از گرم شدن بیش از حد آن طراحی شده­اند. آن‌ها را می­توان روی هر سطحی از جمله میز، میز و صندلی ماشین استفاده کرد. استفاده از آن‌ها آسان است و از داغ شدن بیش از حد لپ تاپ دل شما کمک می­کند تا بتوانید بدون وقفه به کار خود ادامه دهید. در هنگام تعمیرات لپ تاپ دل در رابطه با این مورد باید مراقب جریانات الکتریکی نیز باشید.

لپ تاپ دل هیچ هارد دیسکی شناسایی نشد

لپ تاپ­های دل یک هارد دیسک در یکی از درایوهای ذخیره سازی اصلی دارند. اگر با هارد دیسک لپ تاپ دل خود مشکل دارید، می­تواند نشان دهنده مشکلات دیگری باشد. این امکان وجود دارد که هارد دیسک شما از کار افتاده باشد و دیگر اطلاعاتی را در خود نگهداری نکند. در این صورت، باید با یک تکنسین تماس بگیرید تا تمام فایل­های موجود خود را بازیابی کند.

همچنین ممکن است مشکلی در مادربرد یا سایر اجزای سیستم وجود داشته باشد. در این صورت باید آن‌ها را تعمیر یا تعویض کنید. شما می­توانید با اطمینان از اینکه همه اجزا به درستی نگهداری می­شوند، از مشکلات بعدی لپ تاپ دل خود جلوگیری کنید.

مکان نما لپ تاپ دل در حال پریدن به اطراف

می­توان گفت این مشکل یکی از تعمیر لپ تاپ دل است که خیلی کم رخ می­دهد. لپ‌تاپ‌های Dell مستعد پرش مکان‌نما هستند، جایی که نشانگر به‌طور تصادفی در اطراف صفحه حرکت می‌کند. گاهی اوقات به بالای صفحه می‌پرد و گاهی اوقات به یک مکان تصادفی در پایین می‌رود. این عامل معمولاً به دلیل اتصال شل بین صفحه نمایش و صفحه کلید رایانه ایجاد می­شود. اگر مکان نما به طور مداوم از روی مکان می­پرد، ممکن است این مشکل شما باشد.

سعی کنید هر کابلی را که ممکن است داشته باشید دوباره تراز کنید یا تا حد امکان آن‌ها را سفت کنید. دفعه بعد که لپ تاپ دل خود را مجدداً راه اندازی می­کنید، مطمئن شوید که همه اتصالات شما ایمن و محکم هستند. پس از انجام این کار، دوباره راه اندازی مجدد را امتحان کنید. یکی از رایج­ترین دلایل پرش مکان نما، شل بودن اتصال کابل بین لپ تاپ دل و صفحه کلید آن است. مطمئن شوید که شل یا آویزان نباشند. اگر هستند، آن‌ها را تا حد امکان سفت کنید.

دوربین لپ تاپ دل کار نمی­کند

وقتی دوربین لپ‌تاپ Dell شما کار نمی‌کند، ممکن است آزار دهنده باشد. به دلایل مختلف ممکن است دوربین از کار افتاده باشد. با این حال، بیشتر اوقات، این مشکل به دلیل یکی از دو مورد رایجی است که می­توانید سعی کنید آن را برطرف کنید. یکی از بزرگ­ترین دلایل کار نکردن دوربین لپ تاپ دل زمانی است که کابل یا پورت اتصال آن به کامپیوتر شکسته یا آسیب دیده است. ابتدا باید بررسی کنید که همه اتصالات در جای خود محکم باشند و اگر به نظر می­رسد ممکن است کابل آسیب دیده باشد دوباره کابل را وصل کنید.

اگر جواب نداد، ممکن است لازم باشد لپ تاپ دل خود را برای تشخیص و تعمیر بیشتر به مرکز خدمات تعمیرات لپ تاپ دل ببرید. یکی دیگر از دلایل رایج کار نکردن دوربین لپ‌تاپ دل، گرد و غبار یا کثیفی است که روی لنز ایجاد می‌شود. همچنین می‌تواند هنگام استفاده از آن، دوربین را تار کند. برای پاک کردن لنز می­توانید از یک پارچه بدون پرز برای پاک کردن لنز استفاده کنید. همچنین می‌توانید از هوای فشرده برای از بین بردن ذرات سست استفاده کنید، اما مطمئن شوید که به طور مستقیم به دوربین اسپری نکنید زیرا می‌تواند به لوازم الکترونیکی آن آسیب برساند. تعمیرات لپ تاپ دل در رابطه با دوربین ممکن است زیاد شما را اذیت نکند.

خرابی­های سیستم عامل

یکی از رایج ترین تعمیرات لپ تاپ دل مربوط به خرابی سیستم عامل است. این عوامل می­تواند به دلایل مختلفی رخ دهد: قطع برق، تعداد زیاد برنامه­های نصب شده یا نداشتن حافظه رم کافی.

مطمئناً از راه اندازی مجدد برای حل این نوع مشکل استفاده می­کنید، اما در واقع این یک راه حل صرفاً موقتی است. مطمئناً بعداً با خرابی­هایی از این نوع مواجه خواهید شد. توصیه می­شود همیشه با یک متخصص واجد شرایط تماس بگیرید تا بتوانید مشکل ریشه­ای را حل و فصل کنید.

همراه شما هستیم

به همین دلیل نمایندگی دل در ایران، سخت افزار و تجهیزات جانبی لپ تاپ های دل را به صورت اصل و اورجینال در اختیار کاربران قرار می دهد تا از این بابت نگرانی نداشته باشند.

در انتها و پس از رفع عیب کامل لپ تاپ دل که می تواند مشکل سخت افزاری یا نرم افزاری باشد، یک گارانتی معتبر تعمیر به مشتریان ارائه می شود تا در صورت بروز هرگونه مشکل بتوانند از خدمات مختلف و ویژه مرکز به صورت رایگان استفاده نمایند.

البته ارائه این گارانتی تعمیر ضامن کیفیت بالای تعمیرات لپ تاپ دل در این مرکز می باشد.

اولین اقدامی که باید فورا انجام دهید قطع کردن آداپتور و خارج کردن باطری از لپ تاپ Dell است. سعی کنید 5 الی 6 ساعت اقدام به روشن کردن دستگاه نکنید تا قسمت های مرطوب خشک شوند. اگر موفق به روشن کردن لپ تاپ دل نشدید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

اولین اقدامی که باید فورا انجام دهید قطع کردن آداپتور و خارج کردن باطری از لپ تاپ Dell است. سعی کنید 5 الی 6 ساعت اقدام به روشن کردن دستگاه نکنید تا قسمت های مرطوب خشک شوند. اگر موفق به روشن کردن لپ تاپ دل نشدید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

خاموش شدن لپ تاپ دل به صورت خود به خود دلایل مختلفی دارد. از جمله ایرادات سخت افزاری و یا خرابی بخش سیستم تهویه و کولینگ که باید توسط کارشناسان بررسی شود.

بسته به نوع ایراد معمولا بین 24 تا 48 ساعت زمان برای تعمیر لپ تاپ Dell نیاز است.

بله. بعد از پروسه تعمیر و یا تعویض قطعه معیوب گارانتی و ضمانت کتبی ارائه میگردد.

5/5 - (2 امتیاز)