ارتقا گرافیک لپ تاپ دل یکی از کار های تخصصی است که در نمایندگی دل و توسط تجهیزات به روز و پیشرفته انجام می شود.

در مورد مزیت های ارتقا گرافیک در ادامه توضیحاتی را ارائه خواهیم کرد و به شما می گوییم که چه تفاوتی میان ارتقا گرافیک لپ تاپ های جدید با کامپیوتر های خانگی و لپ تاپ های قدیمی وجود دارد.

لزوم ارتقا گرافیک لپ تاپ دل؟

ارتقا گرافیک لپ تاپ دل

گرافیک چیست و چرا باید آن را ارتقاء دهیم؟ این شاید سوالی باشد که برای شما نیز پیش آمده باشد و در جست و جوی پاسخ به آن باشید.

گرافیک در واقع همان بخش سخت افزاری لپ تاپ ها و کامپیوتر های خانگی است که باعث اجرای نرم افزار های گرافیکی و بازی های مختلف می شود.

نکته مهمی که بعد از دانستن معنا و مفهوم گرافیک به ذهن خطور می کند این است که چرا باید گرافیک را ارتقا دهیم.

گرافیک یکی از مهم ترین عواملی است که در خرید یک لپ تاپ و یا کامپیوتر خانگی موثر است.

اگر شما لپ تاپ خود را چند سال قبل خریداری کرده باشید، در آن زمان قطعا پاسخگوی نیاز های شما بوده است و به راحتی می توانستید بازی ها و نرم افزار های طراحی مخصوص مانند فوتوشاپ را روی آن اجرا کنید.

اما امروزه بازی های جدیدی به بازار آمده اند و همچنین نسخه های جدیدی از نرم افزار های طراحی و تدوین فیلم و عکس نیز رونمایی شده اند و همین یعنی دیگر لپ تاپ شما قدیمی به حساب آمده و این بازی ها را پشتیبانی نمی کند.

تعویض قاب لپ تاپ دل یا تعمیر ؟! کدام یک برای شما به صرفه تر است؟
خواندن

به همین دلیل باید به سراغ گزینه ای به نام ارتقا گرافیک لپ تاپ دل بروید تا از این راه بتوانید همه بازی های جدید را روی دستگاه خود راه اندازی نمایید و یا اینکه سرعت بالاتری برای خروجی گرفتن از نرم افزار ها داشته باشید.

البته امروزه در مدل های جدید لپ تاپ های دل، ارتقا گرافیک به آسانی مدل های قدیمی نیست و باید حتما توسط افراد متخصص در این زمینه انجام شود.

ارتقا گرافیک در کامپیوتر های خانگی

ارتقا گرافیک لپ تاپ دل

در کامپیوتر های خانگی قسمت گرافیک به صورت مجزا و سخت افزاری قرار گرفته است.

برای ارتقا گرافیک در کامپیوتر های خانگی می توانید به راحتی درب آن را باز کرده و کارت گرافیک جدید را به جای قبلی نصب نمایید.

در مدل های قدیمی تر لپ تاپ دل نیز این موضوع وجود داشته و گرافیک آن نیز به صورت مجزا بر روی قسمتی از ساختار فیزیکی داخالی بدنه قرار گرفته است.

پس ارتقا گرافیک در بسیاری از مدل های قدیمی لپ تاپ دل نیز به راحتی انجام می شود و این یعنی شما می توانید با استفاده از خدمات ویژه نمایندگی دل، لپ تاپ ها و کامپیوتر های خانگی قدیمی خود را به روز کنید.

این در حالی است که برای ارتقا گرافیک لپ تاپ دل در مدل های جدید با دردسر هایی به نام چیپست رو به رو هستیم که به مادربرد لحیم شده است.

البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که بر روی هر مدل میزان پشتیبانی از گرافیک و حافظه اختصاصی آن نوشته شده است که از این میزان نمی توان گرافیک بالاتری روی آن نصب نمود و دستگاه پاسخگوی کارت گرافیک بالاتر نخواهد بود.

تعمیر لپ تاپ 5110 دل | بررسی مشخصات و ایرادات متداول
خواندن

پس برای ارتقا گرافیک نیز با محدودیت هایی رو به رو هستیم و نمی توانید یک لپ تاپ قدیمی برند دل را با استفاده از کارت های گرافیک جدید، کاملاً به روز کنید تا از جدیدترین بازی ها پشتیبانی کند.

ارتقا گرافیک لپ تاپ دل

ارتقا گرافیک لپ تاپ دل

همانطور که گفته شد در مدل های جدیدتر، گرافیک دستگاه به صورت مجتمع بر روی مادربرد آن لحیم شده است و این یعنی کار ارتقا آن نسبت به مدل های قدیمی سخت تر و  البته تخصصی تر است.

برای ارتقا گرافیک می توانید از خدمات ویژه ای که نمایندگی دل برای شما در نظر گرفته است، استفاده نمایید.

در این مرکز یک تیم فنی و تخصصی که با تمامی بخش های سخت افزاری و جدیدترین تکنولوژی های به کار رفته در لپ تاپ های دل آشنایی دارند، استخدام شده اند و در قسمت تعمیرات لپ تاپ دل فعالیت می کنند.

نمایندگی دل تجهیزات به روز و پیشرفته ای را در اختیار این تیم قرار داده است تا با استفاده از آن ها بتوانند عملیات تغییر و ارتقا گرافیک لپ تاپ دل را با سرعت و کیفیت بسیار بالایی انجام دهند.

تیم فنی برای ارتقا گرافیک دستگاه شما ابتدا با استفاده از تجهیزات به روز، قسمت های لحیم شده را باز کرده و پس از به پایان رسیدن عملیات، دوباره آن ها را لحیم می کنند.

همه این بخش های کار باید توسط دستگاه های دقیق و پیشرفته و افرادی انجام شود که مهارت کافی را در این زمینه دارند تا کوچکترین خسارتی به دیگر بخش های لپ تاپ و مادربرد آن وارد نشود.

علت بالا نیامدن لپ تاپ دل + راهکارهای پیشنهادی رفع ایراد
خواندن

البته نگرانی در این مورد نداشته باشید زیرا نمایندگی دل همه این خدمات خود را به صورت ویژه و به گارانتی معتبر تعمیر، تضمین کیفیت نموده است.

سوالات متداول:

از کجا متوجه شوم لپ تاپ من امکان ارتقا گرافیک را دارد؟

نسخه های محدودی این قابلیت را دارند. کارشناسان نمایندگی دل در این رابطه شما را راهنمایی میکنند.

آیا لپ تاپ هایی که چیپ گرافیک دارند قابلیت ارتقا دارند؟

خیر، فقط در صورت آسیب دیدن چیپ میشود نسخه قبلی را جایگزین کرد.

 

4.4/5 - (47 امتیاز)