زمانی اتفاق می­افتد که لپ تاپ شما دچار کندی شدید یا مشکلات عملکردی شود. به جای خرید یک لپ تاپ جدید، شاید ارزش آن را داشته باشد که روش­های دیگری را برای بهبود عملکرد رایانه شخصی خود در نظر بگیرید. افزایش حافظه و ظرفیت ذخیره سازی لپ تاپ یا تعویض رم و cpu یک روش مفید برای ارتقا لپ تاپ دل که دچار کندی شده میباشد.

ارتقا لپ تاپ دل به شما کمک می­کند تا دیگر مشکلاتی از قبیل کندی سرعت و پشتیبانی نکردن از برنامه­ های مختلف را نداشته باشید. هرچه لپ تاپ شما قدیمی ­تر باشد ارتقا آسان­تر می­شود. ما در این مقاله قصد داریم تا با شما عزیزان در رابطه با روش­ها و گزینه ­های ارتقا لپ تاپ دل بحث نماییم. با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

ارتقا RAM لپ تاپ دل

حافظه با دسترسی تصادفی RAM  نامیده می­شود، جزء ضروری هر رایانه شخصی ثابت یا قابل حمل است و به شکل نواری ساخته شده از ریزتراشه ­های مستقل می­باشد مخفف عبارت  Random Access Memory، RAM  به طور موقت داده­ ها را ذخیره می­کند تا پردازنده و تا حدودی کارت گرافیک بتوانند به سرعت به آن دسترسی داشته باشند. این حافظه فرار در واقع دارای زمان دسترسی است که بر حسب نانوثانیه شمارش می­شود.

رم برای لپ تاپ­های دل، در قالب فیزیکی مشابه رایانه‌های رومیزی نیست. از نظر اتصالات کوچکتر و ساختار متفاوتی دارد، به اصطلاح در فرمت SO-DIMM ماژول حافظه درون خطی دوگانه طرح کوچک است که خواهر بزرگ آن DIMM نام دارد.

بررسی های نمایندگی دل نشان میدهد هنگامی که تشخیص دادید می­توانید رم لپ تاپ دل خود را ارتقا دهید، باید یک ماژول RAM مناسب که با سیستم شما سازگار است تهیه کنید. اگر از چندین حافظه رم استفاده می­کنید، آن‌ها باید با یکدیگر نیز سازگار باشند.  سازگاری ماژول RAM را می­توان از نظر نوع  RAM، فرکانس و تأخیر حافظه توصیف کرد.

ارتقا رم لپ تاپ دلانواع رم، فرکانس و تأخیر

نسل‌های مختلف لپ‌تاپ‌های دل از انواع مختلف رم‌ها استفاده می‌کنند و مهم است که نوع لپ‌تاپ شما با آن سازگار باشد. فرکانس کارکرد ماژول رم و زمان تاخیر آن نیز فاکتورهای مهمی هستند که باید هنگام جستجوی ارتقاء به خاطر داشته باشید.

انواع رم

انواع رم به عنوان  DDR، DDR2، DDR3، DDR4  و DDR5 طبقه بندی می­شوند. انواع مختلف رم دارای حداکثر پهنای باند و نرخ انتقال داده متفاوت هستند و انواع جدیدتر دارای پهنای باند بالاتر و سرعت انتقال داده سریع‌تر می­باشند. علاوه بر سرعت انتقال داده، انواع مختلف رم از نظر فیزیکی نیز کمی متفاوت هستند. یک ماژول رم DDR دارای 184 پین، DDR2  و DDR3 دارای 240، DDR4  و DDR5 دارای 288 پین هستند.

حتی اگر می‌توانید از رم‌های مختلف در انواع مختلف اسلات استفاده کنید، عوامل مختلفی وجود دارد که باید از قبل بدانید. پین‌ها در ماژول‌های مختلف متفاوت است، حتی اگر تعداد پین‌های یکسانی داشته باشند. بنابراین، قرارگیری بریدگی­ها در پین اوت متفاوت است. می‌توان نتیجه گرفت که ماژول‌های رم در انواع مختلف با یکدیگر ناسازگار هستند.

لپ تاپ­های نسل فعلی دل از ماژول­ های رم DDR4 یا DDR5 استفاده می­کنند. اگر لپ تاپ شما چند نسل قدیمی­تر می­باشد، ممکن است از ماژول DDR3 استفاده کند. با این حال، اگر لپ تاپ شما بیش از یک دهه قدمت دارد، ممکن است از رم DDR یا DDR2 استفاده کنید. با این حال، اگر همچنان می‌خواهید فقط RAM را ارتقا دهید، اگر بتوانید یک ماژول مناسب تهیه کنید، می‌توانید این کار را انجام دهید.

فرکانس رم

فرکانس RAM نشان دهنده سرعت ساعتی است که RAM با آن کار می­کند. به عنوان مثال، یک DDR4-3200  یک ماژول رم DDR4 است که در 3200 مگاهرتز کار می­کند. این فرکانس همچنین حداکثر نرخ انتقال نظری را که یک ماژول حافظه می­تواند بر حسب مگابایت بر ثانیه به دست آورد را نشان می­دهد.

از آنجایی که ماژول‌های DIMM 8 بایت را در یک زمان انتقال می‌دهند، می‌توانیم ببینیم که ماژول DDR4-3200  ما در مثال بالا قادر به سرعت انتقال حداکثر 3200 x 8 = 25، 600  مگابایت بر ثانیه است. با این حال، باید در نظر داشته باشید که این حداکثر پهنای باند نظری است. در یک سناریوی واقعی، به نرخ انتقالی دست خواهید یافت که تا حدودی کمتر از حداکثر پهنای باند مشخص شده است.

تاخیر کش

یکی دیگر از مواردی که باید در ارتقا لپ تاپ دل در رابطه با رم رعایت کنید کش رم می­باشد.Cache Latency (CL)  زمان بندی حافظه را نشان می­دهد. زمان بندی CL در یک ماژول RAM از طریق یک سری اعداد (مثلاً 9-9-9-24) نشان داده می­شود. این اعداد به ترتیب اعداد  CL، tRCD، tRP  و tRAS را نشان می­دهند.

tRCD  تاخیر RAS به CAS را نشان می‌دهد، که زمان بین فعال‌سازی خط (RAS) و ستون (CAS) است که در آن داده‌ها در ماتریس ذخیره می‌شوند.  tRP زمان بین غیرفعال کردن خط فعلی تا فعال کردن دسترسی به خط دیگری از داده را نشان می­دهد.

tRAS  توضیح می‌دهد که حافظه چقدر باید منتظر بماند تا دسترسی بعدی به حافظه آغاز شود. یک حافظه با برچسب CL9 تا 9 چرخه ساعت برای واکشی داده ­ها طول می­کشد. یک ماژول CL8 همین کار را در 8 چرخه انجام می­دهد.

تعویض رم لپ تاپ دل

حال که تمامی نکات مربوط به ارتقا رم را متوجه شدید وقت آن است که رم لپ تاپ دل خود را با توجه به اطلاعات گفته شده تهیه و تعویض نمایید:

  1. لپ تاپ را خاموش کنید.
  2. اگر لپ تاپ دل شما دارای یک محفظه دسترسی SO-DIMM در پنل پشتی است، پانل پشتییا محفظه دسترسی SO-DIMM را باز کنید و به اسلات SO-DIMM دسترسی پیدا کنید.
  3. برای حذف یک ماژول رم از قبل نصب شده، به آرامی گیره­های دو طرف شکاف را فشار دهید. با این کار ماژول نصب شده آزاد می­شود و می­توانید آن را به راحتی بیرون بکشید.
  4. ماژول RAM را با شکاف SO-DIMM در یک پیکربندی صحیح تراز کنید (بریدگی را تراز کنید) وآن را به آرامی اما محکم فشار دهید. گیره­های دو طرف باید در صورت نصب صحیح در جای خود باز شوند.
  5. پنل پشتی را ببندید ولپ تاپ را روشن کنید.

ارتقا هارد لپ تاپ دل

اکثر لپ تاپ­ ها دارای هارد HDD هستند که ممکن است سرعت لپ تاپ دل شما را پایین بیاورند. اگر لپ تاپ دل شما بیش از چند سال عمر دارد، تعویض هارد دیسک و ارتقا آن به یک SSD یکی از مقرون به صرفه ­ترین تغییراتی است که می­توانید انجام دهید. SSD ها حاوی نوعی حافظه غیر فرار کامپیوتر هستند. به عبارت دیگر، اطلاعات پس از نوشتن روی تراشه­های حافظه قرار می­گیرند.

این حافظه با رم معمولی رایانه شما متفاوت است، که با خاموش کردن یا راه اندازی مجدد رایانه، تنظیم مجدد می­شود. در مقایسه باHDD ها، SSD ها در برابر ضربه مقاوم­تر هستند و کمتر تحت تاثیر میدان­های مغناطیسی قرار می­گیرند.

ارتقا هارد لپ تاپ دلمزایای ارتقا هارد لپ تاپ دل از HDD به SSD

دلیل اینکه اکثر افراد درایو HDD خود را با SSD تعویض می­کنند عملکرد آن است. بسته به وظیفه­ای که در دست دارید، SSD ها می­توانند تا 10 برابر سریع‌تر از همتایان HDD خود باشند. جایگزین کردن هارد دیسک خود با یک SSD یکی از بهترین کارهایی است که می­توانید برای بهبود چشمگیر عملکرد لپ تاپ دل خود انجام دهید.

بدون هیچ قطعه متحرک، SSD ها بی صداتر، کارآمدتر و با چیزهای شکستنی کمتری نسبت به هارد دیسک‌هایی که دارای صفحات چرخان هستند، کار می‌کنند. سرعت خواندن و نوشتن برای SSD بسیار بهتر از هارد دیسک است.

برای شما، این به معنای زمان کمتری برای انتظار برای اتفاقات است. اگر مکرراً نشانگر چرخ در حال چرخش را روی صفحه رایانه خود می­بینید، یک SSD ارزش بررسی دارد. سیستم‌عامل‌های مدرن به طور فزاینده‌ای به مدیریت حافظه مجازی وابسته هستند که فایل‌های مبادله موقت را به دیسک می‌فرستد. هرچه درایو شما سریع‌تر باشد، تأثیر عملکرد کمتری را از این سربار تجربه خواهید کرد.

SSD با کیفیت و مقرون به صرفه

اگر فقط یک درایو در لپ تاپ خود دارید، می­توانید یک هارد دیسک یا SSD کوچک را با یک  SSD  1 ترابایتی با مبلغی مقرون به صرفه جایگزین کنید. اگر کاربر رایانه ­ای هستید که اطلاعات زیادی دارید، تعویض درایوی که سیستم عامل و برنامه­رهای شما را در خود جای می­دهد می­تواند سرعت قابل توجهی را افزایش دهد.

داده­رهای کاری خود را روی هارد دیسک­رهای داخلی یا خارجی اضافی قرار دهید و آماده مقابله با کوهی از عکس­ها، فیلم­ها یا پایگاه­های داده بزرگ هستید. یک برنامه پشتیبان اجرا کنید تا مطمئن شوید یک کپی از آن داده­ ها را در درایوهای محلی اضافی، درایوهای متصل به شبکه یا فضای ابری ایمن نگه داشته می­شوند.

آماده سازی برای ارتقا هارد لپ تاپ دل به SSD

  1. Task Manager را باز کنید (در صورت نیاز از جزئیات بیشتر برای نمایش کامل استفاده کنید).
  2. برای نمایش اطلاعات دیسک از جمله نوع، تب Performance را انتخاب کنید.

حتی اگر رایانه شما قبلاً یک SSD دارد، ممکن است بتوانید آن را با یک مدل SSD بزرگ‌تر و سریع‌تر ارتقا دهید. علاوه بر جایگزینی هارد دیسک مبتنی بر SATA، برخی از لپ تاپ­ های مدل­ های بعدی دل را می­توان با SSD های M.2 ارتقا داد که بیشتر شبیه تراشه­ های رم هستند تا هارد دیسک‌ها.

خرید SSD جایگزین اولین قدم است. انتقال داده ­های خود به SSD مرحله بعدی است. برای این منظور، شما به دو چیز نیاز دارید: نرم افزار شبیه سازی و یک محفظه درایو خارجی یا باکس یا محفظه درایو، که به شما امکان می­دهد SSD را از طریق درگاه USB یا رابط انتقال داده دیگری به رایانه خود متصل کنید.

نرم افزار Cloning یک کپی بیت به بیت از اطلاعات هارد دیسک داخلی شما ایجاد می­کند. هنگامی که داده­ها به SSD منتقل می­شوند، درایو جدید را به رایانه خود منتقل کنید و باید آماده باشید.

نحوه کلون کردن هارد به SSD

یک SSD جدید، یا حتی یک هارد دیسک جدید، بعید است که از قبل با سیستم عامل مورد نیاز رایانه شما پر شود. شبیه سازی هارد دیسک موجود شما این مشکل را برطرف می­کند. با این حال، ممکن است همیشه امکان پذیر نباشد. به عنوان مثال، ممکن است SSD را در رایانه­ای نصب کرده باشید که قبلا هارد دیسک ضعیفی داشته است. اگر چنین است، می‌توانید کاری را که نصب پاک نامیده می‌شود انجام دهید و تازه شروع کنید.

همانطور که در ابتدا گفتیم، هزینه هر گیگابایت حافظه SSD بیشتر از هارد دیسک است. ممکن است نتوانید به اندازه درایو فعلی خود یک SSD بزرگ بخرید، بنابراین مطمئن شوید که اطلاعات شما در درایو جدید شما قرار می­گیرد. اگر این روش کار را نکرد، ممکن است ابتدا مجبور شوید آن را کاهش دهید.

نحوه تعویض هارد دیسک و ارتقا آن

بعد از اینکه عملیات شبیه سازی و کلون کردن را انجام دادید وقت آن است که هارد خود را تعویض نمایید. برای شروع، مطمئن شوید که لپ تاپ دل شما خاموش است، از برق جدا شده است و باتری آن خارج شده است. در حالی که اکثر لپ تاپ­ های دل دارای پنل دسترسی سریع به درایو هستند، گزینه مشورت با یک متخصص همیشه در دسترس است. اگر در تعویض هارد و ارتقا آن در لپ تاپ دل مشکل دارید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید تا راهنمایی ­های جامعی را در این خصوص به شما بدهند.

پیچ­ها را با دقت بردارید. همانطور که پانل را باز می­کنید، اسلات­ های مختلفی را خواهید دید که هارد دیسک اصلی، دو DIMM حافظه، به همراه یک mSATA  خالی را در خود جای داده است. در حالی که برخی از لپ‌تاپ‌های دل همه اجزا را در یک مکان قرار می‌دهند، تعدادی از آن‌ها به‌صورت فشرده ساخته شده‌اند. اطمینان حاصل کنید که هیچ پیچ کوچکی را در بدنه لپ تاپ نیندازید و هارد دیسک خود را همراه با برد مدار زیر آن نکشید زیرا ممکن است آسیب ­های جبران ناپذیری به شما وارد کند. پس از حذف مونتاژ، تنها کاری که باید انجام دهید این است که محل قرارگیری را با هارد دیسک جدید لپ تاپ جایگزین کنید. مجموعه را همانطور که بود بازیابی کنید و مطمئن شوید که جهت آن دقیق است. برای کسانی که به دنبال سیستم عامل جدید نیستند، نصب کامل شده است و اکنون می­توانند از فضای دیسک بزرگتری لذت ببرند. اطمینان حاصل کنید که برنامه­ ها و درایورهای شما به روز هستند.

ارتقا CPU در لپ تاپ دل

یکی دیگر از موارد ارتقا لپ تاپ دل که می­توانید انجام دهید CPU است. این قطعه از نسل 4 به بعد قابل ارتقا و تعویض نیستند و به صورت آنبرد بر روی مادر برد قرار گرفته ­اند. اگر لپ تاپ دل شما نسخه CPU آن 4 به پایین است، شما می­توانید آن را تعویض و ارتقا دهید.

CPU  جز مهمی در سیستم شماست که کل عملیات را انجام می­دهد. بنابراین، اگر احساس می­کنید که لپ تاپ دل شما در حال پیر شدن است، ارتقاء CPU عملکرد رایانه را به شدت بهبود می­بخشد. تعویض و ارتقا CPU برای کاربران دسکتاپ بسیار راحت است. این مورد برای کاربران لپ تاپ کاملا متفاوت می­باشد. به دلیل قابل حمل بودن، تمام اجزای داخل لپ تاپ دل جمع و جور هستند، بنابراین، دسترسی به آن‌ها می­تواند بسیار دردسرساز باشد.

ارتقا cpu لپ تاپ دلنکات قبل از ارتقا CPU لپ تاپ دل

به گزارش نمایندگی لپ تاپ دل قبل از اینکه به ارتقای CPU در لپ تاپ دل بپردازیم، چند نکته وجود دارد که باید بدانید. اول، همه لپ‌تاپ‌ها از ارتقای CPU پشتیبانی نمی‌کنند. برخی از لپ تاپ­ ها دارای یک CPU تعبیه شده در خود مادربرد هستند. بنابراین، همیشه به طور کامل تحقیق کنید که آیا رایانه شخصی شما یک تراشه CPU قابل تعویض دارد یا خیر.

در مرحله دوم، اگر لپ تاپ از یک CPU قابل ارتقا پشتیبانی می­کند، مطمئن شوید که تراشه CPU صحیح را دریافت کرده­اید. جزئیات سوکت CPU را بررسی کنید و تراشه CPU مطابق با سوکت را دریافت کنید. برای بررسی نوع سوکت CPU مادربرد خود، جزئیات CPU فعلی خود را دریافت کنید یا مشخصات مادربرد خود را از اینترنت مشاهده کنید.

پیش نیازها برای ارتقا CPU لپ تاپ دل

برای ارتقاء CPU لپ تاپ دل، ابتدا باید برخی از قطعات را حذف کنید. برای آن، در اینجا مواردی وجود دارد که ممکن است به آن نیاز داشته باشید:

  • یک سطح غیر رسانا
  • پیچ گوشتی مغناطیسی
  • باند آنتی استاتیک
  • خمیر حرارتی
  • پارچه میکروفیبر (یا دستمال کاغذی خشک)
  • 99٪  ایزوپروپیل الکل
  • قوطی هوای فشرده
  • پنس
  • نگهدارنده سینی مغناطیسی

پس از برداشتن پیچ، مطمئن شوید که پیچ­ ها را روی نگهدارنده پیچ مغناطیسی قرار دارند تا در جای خود قرار نگیرند.

بسته به نوع مدل لپ تاپ دل، ممکن است لازم باشد کل صفحه کلید را بیرون بیاورید تا به تراشه CPU یا فقط به پنل پشتی دسترسی داشته باشید. در هر دو مورد، باید پنل پشتی را بردارید. در اکثر لپ‌تاپ‌های مدرن، تنها با برداشتن پنل پشتی، می‌توانید به راحتی به تمام قسمت‌های داخلی لپ‌تاپ دسترسی داشته باشید. با این حال، قبل از شروع، باید بدانید که تغییر CPU در لپ تاپ گارانتی آن را باطل می­کند. اطمینان حاصل کنید که قبل از برداشتن هر یک از قطعات از لپ تاپ، از آن‌ها عکس بگیرید. وقتی دوباره این اجزا را جمع آوری کنید، کار شما را بسیار ساده­تر می­کند.

شروع ارتقا CPU لپ تاپ دل

  • باتری را بردارید: اگر می­خواهید یک لپ تاپ قدیمی ­تر را ارتقا دهید، به احتمال زیاد دارای باتری لپ تاپ است که قابل جدا شدن می­باشد. برای جدا کردن باتری قابل جدا شدن، قفلی که باتری را نگه می­دارد را بکشید و به سادگی آن را از لپ تاپ بیرون بیاورید. . کابلی که باتری را به مادربرد متصل می‌کند را بردارید. باتری را به آرامی از رایانه شخصی خارج کنید. مقداری از باتری لپ تاپ روی برد قرار می‌گیرد، در حالی که برخی از آن‌ها از طریق سیم وصل می‌شوند.

لطفاً توجه داشته باشید که برخی از کابل­ها دارای قفلی هستند که آن‌ها را روی مادربرد محکم می­کند. برای باز کردن قفل آن، دو طرف قفل را بکشید. هنگامی که سیم را جدا کردید، هر پیچی که باتری را نگه می­دارد را بردارید. این پیچ­ها را بردارید و به آرامی باتری را از لپ تاپ بیرون بکشید. اکنون دکمه پاور را به مدت 15 ثانیه نگه دارید تا شارژ باقی‌مانده از خازن حذف شود.

  • پنل پشتی را بردارید: بسته به نوع لپ تاپ دل شما، ممکن است درب پشتی شما یک واحد باشد یا ممکن است قاب پشتی دارای محفظه ­هایی باشد. این محفظه­ ها برای دسترسی به رم و هارد دیسک بدون حذف کل پنل پشتی وجود دارند. اگر دارای دو محفظه است، قبل از اینکه بتوانید پانل پشتی را بردارید، ابتدا باید آن را جدا کنید.

مراحل باز کردن دستگاه را فراموش نکنید!

اگر پنل پشتی دارای محفظه است، ابتدا باید آن‌ها را با باز کردن پیچ­های مربوطه جدا کنید. پس از برداشتن آن‌ها، اکنون می­توانید به پیچ­هایی که پنل پشتی را نگه می­دارند دسترسی داشته باشید. برای برداشتن پنل پشتی لپ‌تاپ، یک پیچ گوشتی کوچک بردارید و تمام پیچ‌هایی که پنل را نگه می‌دارند باز کنید.

 

  • فن را بردارید: پس از برداشتن پنل پشتی و باتری، همچنان باید فن و هیت سینک را جدا کنید. ابتدا تمام پیچ­ هایی که فن CPU را در جای خود نگه می­دارند را بردارید. باید سیمی وجود داشته باشد که فن را به مادربرد متصل کند. این کابل را به آرامی جدا کنید. حالا فن را نگه دارید و به سادگی آن را از روی برد جدا کنید.
  • هیت سینک را بردارید: هیت سینک یک ساختار مسی طولانی در سراسر CPU و GPU شما است. برداشتن هیت سینک نیز یک روش نسبتاً ساده است. فقط تمام پیچ­ هایی که هیت سینک را به برد متصل می­کنند را بردارید. هنگام برداشتن پیچ  ­ها، مطمئن شوید که آن‌ها را به صورت مورب جدا کرده­اید.
  • خمیر حرارتی تمیز: وقتی هیت سینک را بردارید، می­توانید خمیر حرارتی خشک شده را در انتهای مقابل آن ببینید. خمیر خشک را با استفاده از ایزوپروپیل الکل تمیز کنید. پس از این، باید خمیر حرارتی روی و اطراف تراشه CPU را نیز تمیز کنید.

در ارتقا Cpu حداکثر دقت را بکنید

  • CPU را بردارید: بسته به نوع لپ تاپ دل، تراشه CPU را به دو صورت روی سوکت نگه می­دارد. اولین مورد از اهرمی استفاده می­کند که سوکت CPU را در جای خود نگه می­دارد و دومی از پیچی استفاده می‌کند که تراشه CPU را نگه می­دارد. اگر از اهرم استفاده می­کند، این اهرم را فشار داده و به سمت بیرون فشار دهید. اکنون، این اهرم باید تا آخر بیفتد و نگهدارنده فلزی کوچکی که تراشه CPU را در سوکت CPU نگه می‌دارد، جدا کند. هنگامی که تراشه CPU را به طور کامل مشاهده کردید، آن را از سوکت خارج کنید. اگر مادربرد شما تراشه CPU را با استفاده از پیچ گوشتی نگه می­دارد، این پیچ را بردارید و به آرامی CPU را از مادربرد جدا کنید.

 

  • CPU جدید را نصب کنید: قرار دادن CPU نسبتاً ساده است. علامت را از تراشه CPU به نقطه روی سوکت CPU تراز کنید و به سادگی اجازه دهید بنشیند. تراشه را به زور وارد سوکت نکنید. هنگامی که CPU روی سوکت قرار گرفت، بسته به نوع مدل لپ تاپ دل آن را با استفاده از اهرم یا پیچ در جای خود نگه دارید.
  • خمیر حرارتی را اعمال کنید: خمیر حرارتی را روی تراشه بمالید. هنگام قراردادن هیت سینک ممکن است خمیر حرارتی از طرفین نشت کند. بنابراین توصیه می­کنیم از خمیر پخش کن حرارتی برای اعمال خمیر حرارتی در هر گوشه سطح استفاده کنید.

نصب مجدد هیت سینک

هیت سینک را قرار دهید: ابتدا هیت سینک را قرار دهید و آن را در جای خود پیچ ​​کنید. هنگام پیچ کردن هیت سینک، مطمئن شوید که آن‌ها را به صورت مورب پیچ می­شوند.

  • فن را در جای خود قرار دهید: هنگامی که سینک حرارتی در جای خود قرار گرفت، فن را وارد کنید. ابتدا فن را به آرامی بالای هیت سینک قرار دهید تا وارد شوند. حالا کابل را از جایی که قبلا آن را جدا کرده‌اید به مادربرد وصل کنید. حالا تمام پیچ ­ها را وصل کنید و آن‌ها را سفت نمایید.
  • باتری­ها را وارد کنید: برای قرار دادن باتری ­ها، آن‌ها را در جای خود بلغزانید. باتری‌های لپ‌تاپ فقط از یک جهت جا می‌شوند. اگر کار نکرد، آن‌ها را بچرخانید و دوباره امتحان کنید.
  • درج پشت پنل: در نهایت، هنگامی که همه چیز در جای خود قرار گرفت، اکنون زمان آن رسیده است که پانل پشتی را دوباره قرار دهید. با این حال، قبل از قرار دادن آن، لپ تاپ را روشن کنید تا بررسی کنید که آیا روشن می­شود و فن­ ها می­چرخند. اگر نشد، کابل فن را جدا کرده و دوباره وصل کنید. برای قرار دادن پنل پشتی، آن را بالای لپ تاپ تراز کرده و فشار دهید. شما باید چندین کلیک را از هر چهار طرف لپ تاپ خود بشنوید. اکنون آن‌ها را با استفاده از پیچ‌هایی که قبلاً جدا کرده‌اید محکم کنید.

سخن پایانی

امیدواریم که از خواندن این مقاله تحت عنوان ارتقا لپ تاپ دل استفاده کافی را برده باشید. همانطور که در بخش­های بالایی مطالعه نمودید ارتقا لپ تاپ دل بسیار ساده می­باشد، اما در هنگام ارتقا باید بسیار به جزئیات دقت کنید تا مشکلی پیش نیاید. اگر موفق به ارتقا و تعویض قطعه مورد نظر خود نشدید با کارشناسان مجرب ما تماس حاصل نمایید تا در سریع­ترین زمان ممکن به شما راهنمایی­ های جامع در این خصوص بدهند. اگر این مقاله مورد پسند شما قرار گرفت آن را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک گذاشته و نظرات ارزشمند خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

میتوانید هارد خود را با نسخه SSD تعویض کنید و معمولا هارد لپ تاپ دل از بخش قاب پشتی و دریچه مخصوص هارد دسترسی دارد.

بستگی دارد که مدل دستگاه شما و نسل پردازنده و همچنین مادربرد لپ تاپ شما تا چه میزان از رم ساپورت کند. با مراجعه به سایت سازنده لپ تاپ دل و همچنین تماس با کارشناسان نمایندگی لپ تاپ دل میتوانید از چگونگی ارتقا رم لپ تاپ دل مطلع شوید.

لپ تاپ های Dell تا نسل 4 قابلیت ارتقا پردازنده و CPU را دارند. اما از نسل 5 به بعد CPU ها به صورت Onboard روی مادربرد تعبیه شده اند و قابلیت ارتقا ندارند.برای مشاوره جهت ارتقا پردازنده لپ تاپ دل با ما تماس بگیرید.

4.1/5 - (14 امتیاز)