شاید شما هم جز کسانی باشید که به دنبال افزایش طول عمر باتری لپ تاپ دل خود هستید و برای اینکار روش های مختلفی را در نظر گرفته اید.

در این مطلب قصد داریم 4 روش مهم و کاربردی که می توانند نقش مهمی در حفظ سلامت باتری لپ تاپ دل داشته باشند را به شما یاد دهیم.

البته در صورتی که باتری لپ تاپ شما با کاهش کیفیت رو به رو شده است و شارژدهی مناسبی ندارد حتما برای تعویض آن به مرکز تعمیرات لپ تاپ دل مراجعه نمایید تا بتوانید شاهد کیفیت و کارایی مجدد آن باشید.

از شارژر اصلی و با آمپر مناسب استفاده کنید

افزایش طول عمر باتری لپ تاپ دل

یکی از اصلی ترین عواملی که باعث خراب شدن تدریجی باتری لپ تاپ های دل و دیگر برند ها می شود به عدم استفاده از شارژر و آداپتور مناسب بر می گردد.

در صورتی که از آداپتور اصلی این برند که در هنگام خرید لپ تاپ در جعبه آن قرار داشته است، استفاده می کنید، مشکلی از نظر کیفیت حدقل تا پایان طول عمر مفید شارژر به وجود نمی آید.

اما زمانی که شارژر شما به دلایل مختلف دچار خرابی شده و یا گم می شود و شما به ناچار استفاده از شارژر های فرعی و فیک و یا شارژر های دیگر مدل ها را انتخاب می کنید، ممکن است بعد از مدتی شاهد کاهش کیفیت شارژدهی باتری باشید.

تعمیر منبع تغذیه (AC Power) لپ تاپ دل
خواندن

برای افزایش طول عمر باتری لپ تاپ دل باید حتما در صورت تعویض شارژر و آداپتور از قطعات اصلی و اورجینال که در نمایندگی دل با بهترین قیمت در اختیار شما قرار گرفته است استفاده نمایید.

استفاده از شارژر فیک حتی می تواند باعث صدمه دیدن قسمت های مختلف نرم افزاری از جمله مادربرد دستگاه نیز شود.

برای خرید شارژر نیز حتما دقت نمایید که شارژر و آداپتور مورد نظر شما باید از نظر ولتاژ و آمپر متناسب با مدل لپ تاپ شما باشد تا بتواند کیفیت شارژدهی آن را حفظ کند.

در غیر این صورت ممکن است مشکلاتی برای آن در هنگام شارژ کردن و یا شارژ دهی به وجود بیاورد.

تنظیمات نرم افزاری برای افزایش طول عمر باتری لپ تاپ دل

افزایش طول عمر باتری لپ تاپ دل

برای افزایش طول عمر باتری لپ تاپ دل می توانید تنظیمات نرم افزاری مختلفی نیز بر روی سیستم خود انجام دهید.

با توجه به اینکه نمایشگر لپ تاپ بخش بزرگی از شارژ لپ تاپ را مصرف می کند، بهتر است ابتدا نور آن را تا اندازه ای که چشم شما در محیط اذیت نشود، پایین بیاورید.

بعد از اینکار یک پس زمینه مشکی و یا تیره برای نمایشگر انتخاب کنید تا از این طریق مجبور نباشید که برای استفاده از نمایشگر نور آن را زیاد کنید و به این واسطه، باتری و شارژ بیشتری مصرف شود.

می توانید حالت ذخیره انرژی را نیز بر روی لپ تاپ خود ببندید که یکی دیگر از راه های افزایش طول عمر باتری لپ تاپ دل می باشد.

بستن آپدیت نرم افزار ها و همچنین بستن نرم افزار هایی که در پس زمینه فعالیت می کنند و البته هیچ نیازی به آن ها ندارید نیز می تواند در افزایش شارژدهی لپ تاپ و طول عمر باتری آن موثر باشند.

مشخصات فنی و تعمیر لپ تاپ دل مدل 5593
خواندن

اتصالات درست و مناسب

یکی دیگر از مواردی که برای افزیش کیفیت شارژدهی لپ تاپ ها باید به آن توجه نمایید، استفاده از جریان برق ورودی مناسب است.

حتما ابتدا دو شاخه شارژر را به برق متصل نمایید تا نوسانات آن توسط آداپتور گرفته شود و سپس سوکت آن را به پورت شارژ لپ تا وصل نمایید.

زمانی که برق قطع شده است حتما شارژر را از لپ تاپ جدا کنید تا از این طریق زمانی که برق وصل می شود به طور ناگهانی جریان وارد شده باعث خرابی باتری و لپ تاپ شما نشود.

اگر به سلامت یک پریز برق اطمینان ندارید بهتر است از آن برای شارژ کردن باتری لپ تاپ استفاده نکنید.

یکی دیگر از نکات مهمی که در این مورد باید به آن توجه کنید این است که سعی کنید بعد از شارژ شدن کامل باتری حتما شارژر آن را از لپ تاپ جدا کنید تا عملیات شارژ و دشارژ به صورت متوالی انجام نشود.

افزایش طول عمر باتری لپ تاپ دل

در هنگام شارژ شدن بهتر است با لپ تاپ خود کار نکنید.

حتما این نکته را شنیده اید که در هنگام شارژ شدن گوشی های هوشمند بهتر است از آن ها استفاده نکنید!!!

این موضوع در مورد لپ تاپ ها نیز صدق می کند.

البته دیده شده که برخی از افراد در هنگام شارژ شدن و اتصال آن به برق، بازی های سنگین را نیز با لپ تاپ خود انجام می دهند یا در حال استفاده از اینترنت و تماشای فیلم هستند که این موضوعات می تواند باعث صدمه دیدن باتری لپ تاپ در بلند مدت شود.

نمایندگی دل در کرج
خواندن

البته همانطور که در بالا نیز گفته شد باید در مورد لپ تاپ های مدل قدیمی دل دقت کنید که بعد از پر شدن باتری، حتما شارژر را از لپ تاپ جدا کنید تا دشارژ باعث کاهش کیفیت و راندمان باتری نشود.

Rate this post